Wednesday, 30 October 2013

Sambal Bilis Petai + Tumis Pucuk Paku

Kalo dah nama seorang surirumah tu....dh tentu tiap kali bangun pagi mesti penat memikir nak masak apakan....kekadang tuh pegi pasar..dok pusing ulang alik tk tahu nak beli apa n nak masak apa. Tambahan pulak suami saya nih tekak dia mesti nasi...kalau nak masak mee ker...western2 ker..boleh la sekali sekala..makan dia tetap makan..tapi kepuasan tuh tidak sepenuhnya.
 
Jadinya....kat sini saya nak la kongsi2 menu-menu harian saya....mungkin sedikit sebanyak turut membantu memberi idea kepada kenalan diluar sana yang kekadang kebuntuan idea nak masak apa.
 
Dan.......harapan saya uolls dpt gak bagi idea utk menu apa yg mgkin boleh saya sediakan utk esok harinya kt bhgn komen kt bawah nih...kalo dpt share resepi lagi saya suke...hehe.
 
Utk hari nih sempoi jer menunya...atas permintaan husb saya semalam....nasib baik jumpa gak petai sbb skang mmg susah nak cari petai...huhu.



Sambal Bilis Petai
Tumis Pucuk Paku

Sambal Belacan + Ulam Timun
 

Haaa...kt bawah nih saja snap gambar ikan bilis yang saya selalu beli...kalo nak sambal bilis yang sedap tentulah kena gunakan ikan bilis yang berkualiti dan sedap..ikan bilis pon skang dah mahalkan...utk yg nih regenya RM4.40/gram yang dibeli di pasar Gombak.

7 comments:

  1. dah lama tak makan sambal bilis petai nie..

    ReplyDelete
  2. Rumah kat mana? Nak p tapau ni ;D

    ReplyDelete
  3. sedap !! pucuk paku tu nampak sedap! petai pon.. ^_^ ikan bilis jenis tu memang sedappp.. saya pon suka ^_^

    ReplyDelete