Wednesday, 20 November 2013

Result UPSR atiqah

kikiki..dh lama kuar result baru nk update kt sini...dh basi dh kata orang....hahahha..

Syukur Alhamdulillah kerana anak saya dapat jugak 5A utk peperiksaan UPSR baru2 nih....sbnrnya saya tk berdebar pun masa anak saya nk ambil result...sbb saya tidak menaruh harapan tinggi agar anak saya dpt 5A...tp masa anak saya tunjuk result tuh kat sana smbil menangis gembira...airmata saya mengalir jugak akhirnya dan sebak sgt2...sbb saya tahu anak saya mmg berusaha gigih utk dapatkannya....dan saya sgt gembira bila melihat anak saya gembira dgn hasil usaha dia selama nih.
 
Saya bukanlah jenis yg terlalu push anak utk dpt result yg cemerlang..apa yg penting bagi saya ialah anak saya dpt dibentuk sahsiah peribadi dirinya....tahu akan kepentingan ilmu...matang dlm membuat keputusan dan tahu akan arah tuju matlamat hidup dirinya...itu yg lebih utama sebenarnya...kerana ramai yang berjaya dan  mempunyai kerjaya yang sgt baik tetapi akhlaknya tidak dpt dibentuk dgn sempurna maka ilmu yg diperolehi tidak dpt disalurkan dan dimanfaatkn dengan sebaik-baiknya.
 
Apa yg ditulis nih bknlah bermakna saya org yang cukup hebat dlm mendidik anak2...masih terlalu byk kelemahan dan kekurangan ilmu yang perlu saya cari...semoga Allah beri kita petunjuk dan bantuan agar kita dapat menjalankan amanah mendidik anak2 kita dengan sempurna....inshaAllah.
 

 
 
 
 
 
 
Bergambar bersama guru kelas atiqah.. Pn. Nora...seorang guru yang cukup berdedikasi dan sgt gigih dlm mendidik anak2 muridnya....hanya Allah yang mampu membalas segala budi baiknya....

 


6 comments:

  1. salam..Alhamdulillah.tahniah ye..

    ReplyDelete
  2. masya Allah. tahniah atiqah.

    ReplyDelete
  3. tahniah atiqah dan idah.. izza pon tumpang gembira... betul tu.. jgn push sgt.. kita hanya cuba berikan yg terbaik dan follow up perkembangan anak..

    ReplyDelete
  4. tahniah :) Btw kalau sudi follow http://tips-blogging-treatment.blogspot.com/. saya akan follow balik :)

    ReplyDelete